Vyhledat
  • manisova.r

Ovesné lívanečky

Tento recept využijete jak o víkendu, kdy máme na přípravu snídaně zpravidla o něco více času, tak i během týdne - lívance jsou totiž skvělé i druhý den z krabičky.

Jejich příprava je velmi rychlá. Já si je třeba ráda udělám i na 3 dny dopředu, "rozkrabičkuji" a jednotlivé dny už jen obměňuji ovoce.




Na 2 porce jsem použila (cca 10 - 12 lívanců):


Těsto:

- 100 g ovesných vloček (z toho 50 g jsem najemno pomlela)

- 1 středně velký banán

- 1/2 vaničky (cca 125 g) nízkotučného/polotučného tvarohu nebo skyru

- 1 vejce

- špetka skořice

- 1/2 lžičky kypřícího prášku

- cca 1 lžíce řepkového oleje na smažení (i méně)


Ozdoba:

- 1/2 vaničky tvarohu (já jsem požila zbytek toho nízkotučného), který jsem ochutila trochou čekankového sirupu

- libovolné ovoce podle chuti a sezony

- oříšky, semínka, ořechové máslo...


Jak jsem postupovala:

Postup je velmi jednoduchý, v podstatě vše smícháte :-)


1. K rozmačkanému banánu přidám do misky vejce, dále tvaroh, skořici, vločky + pomleté vločky a kypřící prášek. Vše důkladně promíchám. Pokud byste je chtěli ultra nadýchané, můžete z bílku vyšlehat sníh a opatrně jej zašlehat do těsta. Mně se ale většinou nechce špinit další kousek nádobí ani ztrácet čas :-)

2. Těsto je trošku hutnější, nemělo by být moc tekuté. V opačném případě, že by bylo moc hutné, můžete malinko doředit mlékem (cca 20 ml).

3. Rozehřeji pánev s nepřilnavým povrchem, na střed dám kapičku oleje a mašlovačkou rozetřu tak, aby byl olej rovnoměrně všude.

4. Lžící dávkuji těsto na pánev a tak tvaruji jednotlivé lívance. Šišatost jim vůbec nevadí :-)

Pánev mějte po zahřátí na slabém plameni. Lívanečky začnou postupně tvořit bublinky na povrchu a začnou se trošinku nafukovat. Obracím ve chvíli, kdy jsou zespodu udělané a vršek se začíná malinko vysušovat. Klíč k úspěchu je nízká teplota a dostatečný čas. Neobracejte je příliš brzy.

5. Nechám vychladnout na mřížce, případně rovnou servíruji. Fantazii se meze nekladou, já je mám nejraději se zbytkem tvarohu a ovocem (podle sezony).






Orientační nutriční hodnoty na 1 porci (1/2 dávka, včetně tvarohu, ovoce a lžičky arašídového másla):

Energie: 480 kcal

Sacharidy: 52 g

Bílkoviny: 33,5 g

Tuky: 14 g

Vláknina: 5,5 g


34 zobrazení

NutrieBrno.cz 2018 by Růžena Manišová

  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon